לשון הרע ואפליה במתן שירותים על רקע לאום
פיצוי בסף 10,000 שקלים, טאבלט מהמודל החדיש ביותר ועדכון הנחיות החברה למתן שירות שוויוני
עובדות המקרה :
בספטמבר 2023 רכש סטודנט ( להלן :”הפונה”) מכשיר טאבלט. מס’ חודשים לאחר מכן חלה בו תקלה טכנית. הפונה ביקש לתקן במסגרת האחריות שניתנה למכשיר עם רכישתו והפקיד את המכשיר במעבדה ברמת גן. הובהר לו כי מדובר בתקלה שאינה נכללת באחריות וניתנה לו הצעת מחיר לתיקון אותה דחה וביקש לקבל בחזרה לידיו את המכשיר. ואולם, בכל פעם שהפונה התקשר לשאול אם המכשיר נמצא כדי שיגיע לאסוף אותו נאמר לו שהמכשיר טרם חזר למעבדה. בפעם השלישית נאמר לו שמחויבים לשלוח את המכשיר לאנגליה ושהוא יושב לו בחלוף 21 ימים.
הפונה בתגובה אמר שלא מקובל עליו, הגיע למעבדה וביקש שוב מהבעלים של המקום שיוחזר לו המכשיר. לאחר פרק זמן קצר של כדקת שיחה, הבעלים אמר לפונה שלדעתו הוא ערבי ומחבל, שהוא מרגיש מפוחד ממנו ושהוא מזמין לו משטרה אם לא יעזוב את המקום.זאת בשעה שהפונה לא עשה דבר שיש בו כדי לאיים או להעיד כי נשקפת ממנו סכנה. התקשר בעצמו למשטרה אולם נאמר לו כי מדובר בסכסוך אזרחי. בלית ברירה הפונה עזב את המקום מבוזה ומושפל עד עפר.
התוצאה המשפטית :
בגין התנהלות זו הוגשה תביעה לבית משפט השלום בתל אביב-יפו לפיצוי כספי בגין הפרת הוראות חוק איסור הפליה וחוק איסור לשון הרע. בדיון שנערך בבית המשפט הצדדים הגיעו להסכמות בחסות בית המשפט לפיהן הבעלים של החנות יתנצל בפני הפונה, ויפצה אותו במכשיר טאבלט מהמודל החדיש ביותר לשנת 2025 וכן פיצוי כספי בסך של 10 אש”ח.