פיצוי בסך 10,000 ש"ח ועדכון הנחיות החברה למתן שירות שוויוני!
עובדות המקרה:
אישה מהחברה הערבית תושבת כפר קאסם הגיעה למרכז השירות של חברת כלמוביל על מנת לטפל ברכבה וביקשה להשאיר את הרכב לטיפול. נאמר לה כי חלק מהשירות החברה מספקת הסעה באמצעות מונית עד לביתה. אולם, כאשר הפונה ציינה כי היא מתגוררת בכפר קאסם, נאמר לה ע"י אנשי השירות כי נהגי חברת המוניות אינם מוכנים להיכנס לכפר קאסם ולכן אין כל אפשרות לספק לה הסעה למקום מגוריה. לאחר שאנשי השירות התמידו בסירובם, עזבה הפונה את מרכז השירות בבושת פנים, ללא שרכבה טופל, ובתחושה קשה שכבודה נרמס עד עפר.
הפונה פנתה למרכז וצוות עורכי הדין הגישו בשמה תביעה בגין אפליה במתן שירותים על רקע מקום מגורים. בבימ"ש השלום בירושלים קיבל את תביעתה ופסק פיצוי כספי בסך 10,000 ₪ והחברה התחייבה להנחות את העובדים לתת שירות שוויוני.